Logo

... o mně, sportu a aktivitách pro veřejnost ...

Moje tělo vždy sport potřebovalo, bez sportu se mi totiž tukové zásoby hromadí více než je obvyklé, přijatelné a zdraví přínosné.

Po etapě intenzivního věnování se volejbalu, přišel čas dospívání a sport se odsunul až někam dozadu v žebříčku oblíbených aktivit. Tělu se to nelíbilo, a tak jsem po dokončení SŠ a nástupu do práce začala investovat čas a penízky do aerobiku. Nejdříve vytahané triko a tepláky a pěkně se postavit někam dozadu, aby na mne nebylo vidět. Postupem času jsem se v prostředí „zabydlela“, pořídila i „elasťáky“ a „top“ a obuv přímo na aerobik. Věnovat čas různým formám aerobiku v různých fitkách se mi líbílo a vzhledem k tomu, že času stráveného na skupinových lekcích bylo stále více, začala jsem se pomalu „sunout“ do předních řad. Vždy jsem si říkala, že by bylo hezké stát vepředu… Zezačátku jsem si říkala, že to není nic pro mne, vystoupit z davu a vést lidi, říkat co mají dělat,… A pak jsem si s heslem kdo chce hledá způsoby, kdo ne hledá důvody, vybrala specializovaný seminář na cvičitelku aerobiku – já, která se vždy nechala vést, sebevědomí téměř na nule a absolutní hudební hluch. Ale proč ne….vše se dá naučit, když se chce, i překážkdy se dají překonat, když se chce… A tak jsem následující měsíce trávila s walkmanem (a posléze discmanem:) a sluchátky v uších a učila se vnímat hudbu, rytmus …, podařilo se, závěrečné zkoušky jsem složila a mohla jsem začít „předcvičovat aerobik“… V té době jsem naštěstí bydlela v přízemí a tak trénink a příprava na lekce neničila nikomu ze sousedů nervy, stropní omítku, a tak… Ve svých oblíbených fitkách jsem nabídla možnost „zaskočit“ za některou z cvičitelek v případě potřeby. Stálá lekce na sebe nenechala dlouho čekat… a tak jsem se stala cvičitelkou aerobiku a začlo mne to bavit a baví dodnes. Vymýšlet choreografie, motivovat k výkonům a úsměvu… Nebojte se jít si za svým cílem, trénujte to, co chcete dělat (sport, profesi, …) a první neúspěchy berte jako školu k lepším výsledkům!

Výběr z uplynulé spolupráce:
Palác YMCA, Hotel INTERCONTINENTAL, Asketa Fit, Hotel Praha, CK Capro, Fit klub Jonáš, …atd (a představte si, že jsem dokonce v rámci zimní přípravy vedla aerobní lekci pro fotbalisty Sparty Praha ve spolupráci s YMCA, to byla výzva…).

Výběr ze současné spolupráce v oblasti akcí pro veřejnost:
Vedení lekcí v Masarykově ZŠ, spolupráce s o.s. Rarášek (zábavné karnevaly, tajuplné cesty za pokladem skřítků a dětské závodění na kolech, koloběžkách, atd.), Sokol Zlíchov (letní dětský tábor).

... licence, semináře, diplomy ...

NázevOrganizátorRok
Port de BrasFACE2013
Dance aerobikACI ČASPV2012
Dance aerobikACI ČASPV2009
Dětský aerobikACI ČASPV2009
Pilates basicACI ČASPV2008
Balance + BossaACI ČASPV2008
BodyformACI ČASPV2008
Certifikovaný trenér Get in Shape (inspired by martial arts) 2008
Dětský aerobikACI ČASPV2007
Nike aerobic sport showFISAF2005
Fitball + OverballACI ČASPV2005
Cvičitel aerobiku I. TřídaACI ČASPV2002
Step AerobikACI ČASPV2000
Cvičitel aerobiku III. A II. TřídaACI ČASPV1999

... jít cvičit anebo zůstat doma u telky nebo PC ...

Sportovat je přirozené, zdraví, vzhledu i psychice prospěšné. Již od malička nás vše láká k pohybu, děti běhají, honí se, poskakuji, aniž by je k tomu někdo naváděl… Naopak, většinou je umění je udržet chvíli v klidu.

Postupem času nám začne do života vstupovat televize, počítač a jiné pasivní zábavy a přirozený pohyb ze života mizí, v dospělosti a dnešní uspěchané době nás pak pohyb míjí úplně – jezdíme autem, výtahem (a přitom rychlá chůze je ideálním a přirozeným pohybem, chození po schodech je pro organismus příznivé) a tak nezbývá než pohyb zařadit do života různými druhy sportu. V dnešní době je obrovská nabídka, každý si může vybrat dle svého zaměření, povahy, zdravotním a pohybovým možnostem. Měli bychom vybírat sport především tak, aby nás sportování bavilo, abychom se na něj těšili a ne abychom chodili jen proto, že musíme… Alespoň dvakrát týdně by to chtělo si na sportování udělat čas, ideální zatížení pro zlepšování kondice je pak 3-4x týdně (pauza 48hodin, aby se organismus stačil zregenerovat a kondice stoupala vzhůru). Na druhou stranu, i jednou týdně pravidelně je lepší než se čas od času „zničit“ nebo vůbec. Další důležitou věcí je strečink – protažení svalů, které při sportování namáháme a navíc těch, které mají tendenci se více zapojovat při běžných pohybech v životě. Sportujeme-li pod vedením instruktora nemusíme si se stavbou sportovní lekce dělat hlavu – vymyslí to za nás. Pokud se však věnujeme sportování individuálně, bez odborného vedení, je třeba nezapomenout na: zahřátí organismu, pre-strečink – připravení svalů na zátěž, hlavní část (vytrvalostní běh, fotbal,tenis,volejbal,cyklistika,…) a na závěr zklidnění a důkladný strečink.

Sport není jen o pohybu, ale také o setkávání lidí se shodnými zájmy, takže si lidé díky sportování nezřídka najdou i nové přátelé ...

Pokud pohyb provozujeme pravidelně a přizpůsobíme-li jej věku a svým schopnostem, má příznivý vliv nejen na tvorbu svalové hmoty, ale ovlivňuje i všechny orgány a tělesné funkce. .... tedy, správně vedený a pravidelný pohyb nám "pročistí hlavu" od každodenních starostí, zajistí nám kondici pro jiné aktivity, odstraní bolesti způsobené špatným držením těla, budeme se cítit lépe a třeba nám i pomůže najít nové známé a kamarády.

Pozitiva pravidelného sportování:

Tak a už zbývá jen najít si oblíbenou tělocvičnu, tenisový kurt, plavecký stadion,najít partu přátel na fotbálek či volejbal a pustit se do toho, ať jsme šťastní, zdraví, odreagovaní, zkrátka celkově v pohodě a zbaveni stresu :-) A jestli nevíte s kým sportovat, zajděte na kondiční cvičení pro veřejnost (aerobik, bodystyling, kick-box, spinning,…atd.), tam Vám určitě při sportování nebude smutno :-)

Kondice získaná při pravidelném sportování v průběhu roku se Vám bude hodit i pro zimní radovánky (sjezdové lyžování, snowboarding, „běžkování“) i pro letní radovánky (cyklistika, turistika, plavání). Určitě poznáte jaký je rozdíl pustit se do sezónních sportovních aktivit po pravidelném sportování. Můžete začít už dnes ...

action